CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, January 26, 2009



Glitter Words Live - http://www.glitterwordslive.com

Lucky No. 7...

Cuti mid sem dah bermula...Actually dah start tiga hari yang lalu..Semua rakan-rakan aku maybe sedang bergumbira bersama-sama rakan taulan dan juga family di kampong.. Tapi,aku??? Hurm nak cakap sedih tu adela cikit and nak cakap happy tu pun adalah jugak.. Alaaa..senang cakap aku sekarang di hantui perasaan yang mixed dikala cuti ini...

AKU TAK BALIK KAMPONG!!!

iye...aku memang tak balik pun ke kampong halaman dikala cuti mid semester yang berlanjutan selama 10 hari ini bermula hari khamis yang lepas..Bukan taknak balik woi..Just that aku ini memang macam ini..Kalau cuti itu sebulan keatas baru aku akan pulang ke kampong halaman.. Kalau setakat cuti seminggu lebih ini,baik aku duduk jela dekat rumah sewa kat Melaka ni...KESEORANGAN!!!


Bukan apa beb,aku taknakla menyusahkan mak bapak aku kat kampung tu...Dengan tiket bas yang harganya semakin melonjak ini..Baik aku beli pistol dari ngabeskan RM50 untuk tiket bas balik kampung...Mahal woooo...Pergi balik dah RM100..tu pun just untuk 3,4 hari..Takkan nak balik malam sebelum kelas kan???Mesti kena balik awal sehari or dua hari sebelum kelas start..Lagipon kat kampung aku takde buat apa-apa pun..Just melepak dan perabihkan duit mak bapak aku je,balik dari melepak pukul2,3 pagi,bangun tido pukul2,3 petang..Bangun je kena sarapan,lunch,tea time berlaukkan bebel dari mak aku(miss your nagging mak!!!!)...So,baik aku duduk membahagiakan diri kat umah sewa ini walaupun keseorangan..huhu...

Sepertimana topik diatas...No.7 bermaksud dah masuk tujuh semester aku tak balik cuti mid semester...Wahhh!!!Taktaula nak bangga ke or nak rasa bodoh dengan rekod yang telah aku cipta tu..huhu...Daripada Pre-Degree (3 semester) sampailah Degree (4 semester) aku tak balik cuti mid semester...Kental kan???hehe..Semua yang aku buat ini telah menyebabkan mak bapak aku taktau yang uitm ada cuti mid semester..haha..Tapi cuti mid semester kali ini yang paling mencabar bagi aku sebab aku melaluinya keseorangan...Not entirely la..Ada je geng aku yang tak balik,tapi dengan beliau,aku tak click sangat,rumah sewa pun lain-lain and dia pun ada agenda terancang sewaktu cuti ini..So,kami pun bawak diri masing-masing and...Tak spend cuti ini bersama...

Ramai rakan yang tak berpuas hati dengan pencapaian cemerlang aku dikala cuti mid semester ini...Ada je mulot yang berkata:

1)Woi abe,mak bapak ko tak sayang ko lagi ek???
2)Abe,ko dah takde rumah ye???
3)Abe,aku balik arini...kau nak folo???
4)JANGAN AKU JUMPA KO MATI KERING AFTER CUTI NI!!!!

Tula diantara kata-kata pedas yang aku akan terima sewaktu cuti mid semester bermula...Ada banyak lagi sebenarnya,aku simpan jela...hehe...Tapi gua tak kisah pun beb..Aku happy je kat sini walaupun keseorangan macam mamat gay kehilangan boipren...Asalkan ada benda alah and aktiviti-aktiviti yang boleh dibuat,aku okay jelah...Antara aktiviti aku diwaktu cuti:

12pm - Bangun,mandi(kalau rajin)
1pm - Keluar Makan
2pm - Tengok movie/main game
5pm - Keluar jalan-jalan or carik makan..
7pm- Duduk depan laptop
10pm - Tengok movie(s)
2/3am- Tido

Simple je kan aktiviti aku..hehe..Tapi kurang sihat la.. Tak mengeluarkan peluh langsung!!! DON'T TRY THOSE AT HOME!!! Sebab tu badan aku makin debab je sekarang.. huhu. Tapi takpelah,dengan beberapa hari yang tinggal ini,aku plan nak isi slot joging dalam jadual harian aku tuh... Nak dapek kan fitness and shape baliK.. haha.. Kepoyoan melampau!!!

Aku dah start boring dah ni...Sunyi wooo malam-malam takde teman berborak.. Then adalah pulaks "kejadian" yang berlaku dirumah sewa ini tatkala aku dudok sorang dalam rumah sewa ini - mampos aku taknak bagitau!!!Tunggu cuti dah abeh baru aku reveal..huhu...Tapi gua tak goyang beb,gua berani dan still dudok lagi dekat umah ni..Yihaaa!!!(berlagak nak mampos!!!)Geng aku yang paling awal balik adalah pada hari rabu ini..Tiga hari je lagi dan tiga hari lagi aku kena tempuh halangan ini..Huhu

Oklah rakan-rakanku sekalian...Aku nak mengocapkan selamat tahun baru cina walaupon setiap sorang daripada korang muka seperti negro celup tepong...Kita orang Malaysia kan muhibbah tak gitu Pak Rusdi???Semua perayaan disambut bersama(kecuali thaipusam - ngeri siot!!!!)...Tulah aspirasi perpaduan yang kita amalkan selama ini...Then rakan-rakan,selamat bercuti pendek di kampung dan janganlah korang lupakan daku yang sorang ni ye...Salam!!!!

~The Pathetic of me...~

4 comments:

Iris said...

ololo..
keciannye abe..
saba ek..

ade antu ke kt uma ko??
hahah~
aku da merasainye dok sorg pastu de bnde kco..
tp cmne ntah aku jdk kuat..
ngee~

aktiviti arian ko tu jgn tggl jogging..
tbe2 lak saket nnt..
dok uma jek cm org gile kne tahan..

pape pon...
take care abe..
jangan rindu aku tau!!
ngaahahhaa~

A B E said...

no komen sal antu ye..hahaha...
arini ak dah terlepas jogging sbb bgun pkul11..tapi xpe,aku jogging ptg laks!!!!ko pon tek k jgk...enjoy your hols yah!!!!

Nadzrah said...

abe.. x mo tdo2 dlm kelas lg la..
camne nak dpt dekan neh
haha

A B E said...

haha...
pedas tuh!!!
xmo tdo lg da=p